A może rebranding?

Zbiór porad dla poszukujących pracy

A może rebranding?

Ludzie poszukujący pracy, często spotykają się z brakiem ogłoszeń dotyczących ich dziedziny. Dzieje się tak, ponieważ rynek jest nasycony w niektórych sektorach, a w innych występują braki. W takiej sytuacji, zamiast miesiącami wpatrywać się w portale dla poszukujących pracy, należy zacząć działać. Rebranding to słowo pochodzące z języka angielskiego i oznacza zmianę branży, na której się znamy, na nową. Jest to coraz częstsze zjawisko, pojawiające się we współczesnym społeczeństwie.

 

Na czym polega rebranding?

 

Aby zmienić branżę, będziemy musieli zdobyć wiedzę o nowej. Możemy pójść na studia lub zdecydować się na nieco mniej czasochłonne kursy dla dorosłych. Aktualnie kursy są bardzo popularne. Często osoby znudzone pracą w korporacji, decydują się na zostanie wolnymi strzelcami, ponieważ wtedy można samemu decydować o nakładzie pracy, jaką zamierza się wykonać w najbliższym miesiącu. Bycie wolnym strzelcem ma swoje wady – zazwyczaj takie osoby dostają umowy o dzieło, o które stale trzeba zabiegać, nie mają pewnego wynagrodzenia. Nie do wszystkich zawodów niezbędne są studia, dlatego rebranding jest znacznie prostszy, niż może nam się wydawać. Wystarczy znaleźć interesujący nas kurs, ukończyć go i następnie zacząć poszukiwanie pracy w nowej dziedzinie.

 

Rebranding, czy warto?

 

Ludzie zmieniający swoją branżę, zazwyczaj nie robią tego dla zabawy. Jest to jedyne wyjście w sytuacji, kiedy w naszej branży nie ma wolnych miejsc pracy, a my chcemy zarabiać. Drugą opcją jest ciągłe szukanie, które od strony finansowej nie opłaca nam się praktycznie wcale. Oczywiście, zanim postawimy na rebranding, powinniśmy sprawdzić wszystkie możliwości w naszej branży. Może się okazać, że nasza obecna praca jest nużąca i tak naprawdę nigdy nie dawała nam satysfakcji. W takim wypadku również rebranding jest atrakcyjną opcją. W XXI wieku ludzie nie są przywiązani do swojego pracodawcy, aż tak jak kiedyś. Rzadko kiedy trafia się na pracowników, którzy widzą siebie za dziesięć lat w tej samej firmie, w której znajdują się obecnie. Ludzie przestają się także widzieć w swojej branży, często wybierają dany kierunek studiów pod naciskiem rodziców, mody, przyjaciół, a gdy uświadamiają sobie, że będą musieli pracować w danej branży do końca życia, po prostu decydują się na zmianę.

 

Ryzyko

 

Oczywiście rebranding wiąże się z pewnym ryzykiem. Nigdy nie mamy pewności, że nowa branża przypadnie nam do gustu oraz, że znajdziemy w niej satysfakcjonujące miejsce pracy. Jednak jeśli w naszej branży nie ma już dla nas żadnych perspektyw, to rebranding jest naszą jedyną deską ratunku. Wiele osób podchodzi do zmiany branży z przekonaniem, że skoro tyle lat spędzili na naukę zawodu, to nie będą go zmieniać na inny. Jest to błędne przekonanie, ponieważ jeśli siedzimy w tonącej łodzi od 4 godzin, nie oznacza to, że ona nie utonie, tylko dlatego, że poświęciliśmy na siedzenie w niej dużo naszego czasu. Warto się „ratować” i znaleźć branżę, w której zarówno zarobki jak i forma wykonywanej pracy będzie dla nas satysfakcjonująca.

 

 

No Comments

Add your comment