Co to jest personal branding i jakie daje korzyści?

Zbiór porad dla poszukujących pracy

Co to jest personal branding i jakie daje korzyści?

Bezskuteczne poszukiwania pracy lub kolejna próba założenia własnego biznesu są najlepszym powodem ku temu, aby zadbać o swoją własną markę. Musi ona przede wszystkim pozytywnie przedstawiać przyszłego pracownika lub przedsiębiorcę. Celowym działaniem polegającym na budowaniu własnego wizerunku zajmuje się personal branding.

 

 

Personal branding – na czym dokładnie polega?

 

Personal branding jest każdym działaniem, podejmowanym w celu stworzenie oraz poprawy własnego wizerunku. Zarówno media społecznościowe, jak i komunikatory zwiększają wpływ na kształtowanie własnego wizerunku. Nie ma potrzeby przedstawiania się osobiście, większość informacji o firmie lub osobie rekrutowanej na dane stanowisko można znaleźć w Internecie.

Promocją w czasach on-line może zająć się praktycznie każdy. Dobrym pomysłem jest stworzenie własnego profilu lub założenie funpage dla własnej firmy. Oba sposoby promocji nie są zbyt kosztowne, a ich powodzenie zależy jedynie od umiejętności osoby je prowadzącej. Każdą promocję warto rozpocząć od prześledzenia wad oraz zalet promowanego podmiotu. Należy przede wszystkim skupić się na zaletach. Wady z kolei przekształcić w pozytywy. W przypadku problemów zawsze można zasięgnąć porady specjalisty. Profesjonalista z pewnością będzie w stanie wychwycić nawet niedostrzegane zdanej perspektywy zalety.

Personal branding to nie tylko skupianie się na samym sobie, to również dbałość i zrozumienie odbiorcy. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie do niego dotrzeć, np. utożsamiając się z nim lub właściwie odpowiadając na wykazywane zapotrzebowanie. Dopiero odpowiednie opracowanie własnego profilu i skierowanie go do odpowiedniego odbiorcy sprawi, że personal branding poskutkuje.

 

Korzyści płynące z personal brandingu

 

 

Personal branding jest strategią długofalową. Właściwie, jej budowanie można rozpocząć już w czasie studiów. Im dłużej trwa ten proces, tym jest bardziej owocny. Powodzenie promocji to nie tylko budowa wizerunku, to także jego bieżące podtrzymywanie i udoskonalanie. Jakie dokładnie korzyści można osiągnąć stosując personal branding?

Popularność. To cel każdej promocji wizerunku. Daje ona największe korzyści. Dzięki zwiększonej rozpoznawalności, informacje o podmiocie oraz oferta dociera do większej ilości odbiorców. Znana marka cieszy się nie tylko większym zainteresowaniem, ale też zwiększoną szansą na poszerzanie grona swych fanów.

Zaufanie. To rzecz, której potrzebują nabywcy. Zarówno szukając usługi, produktu, czy też pracownika, brana jest pod uwagę jego historia. Niezmienna i ciesząca się dobrą opinią pozycja na rynku stanowi dla nabywcy gwarancję satysfakcji, równoważną z niektórymi papierowymi dokumentami.

Silna pozycja rynkowa. Sprawia ona, że zwiększają się szanse na dyktowanie własnych warunków. Dotyczy to zarówno osób poszukujących pracy, jak i firm oferujących usługi. Dzięki rozbudowanej, pozytywnej promocji osobistej, rynek pracy może stać się rynkiem pracownika. To samo dotyczy oferowanych produktów oraz usług. Dobra pozycja rynkowa umożliwia ich sprzedać nawet pomimo wyższej ceny.

 

No Comments

Add your comment